Kronika 2019 - Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Wyszukiwarka

Jesteś tutaj:

6 stycznia 2019

W Święto Trzech Króli chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses wystąpił podczas 24. Płockiego Kolędowania – dorocznego wydarzenia organizowanego przez Płocki Ośrodek Kultury i Sztuki, Kurię Diecezjalną i parafię katedralną. Ostatni, trzeci dzień koncertów tej edycji rozpoczął chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses kolędą Wśród nocnej ciszy. Tego wieczoru kolędy, pastorałki i utwory sakralne zaprezentowały także inne płockie zespoły: Vox Singers z Płockiego Ośrodka Kultury i Sztuki, Vox Maiorum ze Stowarzyszenia Uniwersytetu Trzeciego Wieku, Viva la musica ze Szkoły Podstawowej nr. 23 z Oddziałami Integracyjnym w Płocku, Ośmiorniczki ze Szkoły Podstawowej nr 8 oraz Kamerton z Gimnazjum nr 8. Koncert zakończyło wspólne wykonanie kolędy Bóg się rodzi. Rozstawienie zespołów w trzech nawach katedry oraz na chórze nadało koncertowi niepowtarzalny charakter i wprowadziło dodatkowo wyjątkowy nastrój.

13 stycznia 2019

Pueri et Puellae Cantores Plocenses wystąpił z koncertstrong kolęd w kościele Rzymskokatolickiej Parafii św. Jakuba Apostoła w płockiej Imielnicy. W programie znalazły się staropolskie tradycyjne kolędy i pastorałki, a także współczesne utwory bożonarodzeniowe: te skoczne, jak rozpoczynająca koncert pieśń Serca ludzkie się radują, te liryczne, jak utwór Nie było miejsca dla Ciebie, a także te popularne na całym świecie, jak Jingle Bells czy White Christmas. Koncert poprzedziła msza święta, do której chór przygotował oprawę muzyczną.

20 stycznia 2019

W kościele Dobrego Pasterza w parafii św. Ducha na Skarpie w Płocku odbył się kolejny występ z cyklu koncertów kolęd w wykonaniu chóru Pueri et Puellae Cantores Plocenses. Chórzyści zaprezentowali różnorodny repertuar, w którego skład wchodziły zarówno dawne polskie kolędy, jak i współczesne utwory bożonarodzeniowe. Przed koncertstrong chór uświetnił mszą świętą.

2 - 9 lutego 2019

W drugim tygodniu ferii zimowych członkowie chóru Pueri et Puellae Cantores Plocenses przebywali na warsztatach muzycznych w Poroninie. Jak co roku, turnus został podzielony na dwie grupy. Gdy jedna grupa przebywała na nartach w Bukowinie Tatrzańskiej, druga miała zajęcia z profesorami Pawłstrong Łuczakistrong i Przstrongysławstrong Czekałą z Poznania. Kilkudniowe warsztaty chórzyści poświęcili m.in. na przygotowywanie się do konkursu w Grecji. Jak podczas każdego zimowego pobytu w Poroninie, nie zabrakło czasu, aby odwiedzić Zakopane i Krupówki.

3 marca 2019

W płockiej bazylice katedralnej została odprawiona uroczysta msza święta w intencji bohaterów Drugiej Konspiracji i ich rodzin. Liturgii przewodniczył proboszcz katedry ksiądz kanonik Stefan Cegłowski. Łączyła się ona z obchodami Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych i była częścią uroczystości organizowanej przez płockie Stowarzyszenie im. 11 Grupy Operacyjnej Narodowych Sił Zbrojnych. Oprawę muzyczną Eucharystii zapewnił Pueri et Puellae Cantores Plocenses. Chór wykonał specjalnie dobrane utwory patriotyczne, odpowiadające charakterowi obchodów – między innymi pieśni: Armia Krajowa, Ojcze z Niebios, Ojczyzno moja i Polonez Katyński. Szczególnie wymownie wybrzmiały słowa poloneza Tacy sami jak my, będące hołdstrong dla młodych chłopców, którzy poświecili swe życie i młodzieńcze marzenia dla lepszej Polski.

6 marca 2019

W Środę Popielcową chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses uświetnił uroczystą mszę św. w Bazylice katedralnej. Mszy przewodniczył biskup płocki Piotr Libera, a homilię wygłosił biskup pomocniczy Mirosław Milewski. Chór rozpoczął liturgię psalmstrong Miserere Mei, Deus (Zmiłuj się nade mną, Boże!) Gregorio Allegriego z towarzyszenistrong solistów: Julii Chętki, Tomasza Kędzierskiego oraz Krystiana Szymańskiego. W tym czasie przez katedrę przeszła procesja, rozpoczynająca liturgię Środy Popielcowej. XVIII-wieczny utwór jest muzyczną interpretacją pokutnego psalmu 51, napisanego specjalnie ma potrzeby papieskiej liturgii sprawowanej w Kaplicy Sykstyńskiej właśnie na rozpoczęcie Wielkiego Postu.

24 marca 2019

W Bazylice katedralnej w Płocku w ramach Międzynarodowego Festiwalu Płockie Koncerty Organowe wystąpił Wiktor Bramski oraz chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses. W programie wykonane zostały m.in.: IV sonata Carla Philippa stronganuela Bacha, Sortie in E-flat major Luisa Lefébure-Wély’ego, Psalm O. Lindberga i Sonata Re-minor R. Gnudiego. W wykonaniu chóru zabrzmiały m.in.: chorał To ja twym sędzią byłstrong Jana Sebastiana Bacha, Zdrowaś Królewno Wyborna Andrzeja Koszewskiego, Pater noster Piotra Jańczaka oraz Miserere Mei, Deus Gregorio Allegriego. Partie solowe wykonali chórzyści: Julia Chętka, Tomasz Kędzierski i Krystian Szymański.

5 kwietnia 2019

Tygodnik Płocki, jak co roku, zaprosił do Domu Technika w Płocku na uroczystą galę, podczas której ogłoszono wyniki plebiscytu „Z Tumskiego Wzgórza”. Czytelnicy gazety zagłosowali na najważniejsze wydarzenia 2018 roku w czterech kategoriach: Inicjatywy gospodarcze i społeczne, Kultura, Sport i turystyka, W regionie. W kategorii Kultura drugie miejsce zajął Teledysk „Czego nauczyły nas wieki” chóru Pueri et Puellae Cantores Plocenses w reżyserii Tadeusza Bystrama. Nagrodę Annie Bramskiej wręczył Prezydent Miasta Płocka Andrzej Nowakowski.

7 kwietnia 2019

Centrum Kultury Wilanów i Parafia Opatrzności Bożej zaprosiły mieszkańców Warszawy na koncert pieśni pasyjnych w wykonaniu chóru Pueri et Puellae Cantores Plocenses. Podczas koncertu w Świątyni Opatrzności Bożej wykonano m.in. tradycyjne pieśni pasyjne – Matko Najświętsza, Stał przed Piłatstrong, Kto jest sługą Matki Świętej, a także chorał To ja Twym sędzią byłstrong Jana Sebastiana Bacha, Zdrowaś Królewno Wyborna Andrzeja Koszewskiego, chorał gregoriański Priiditie ubłażym Josifa Pawła Czesnakowa oraz Miserere mei, Deus Gregorio Allegriego. Koncert wielkopostny poprzedziła msza święta, do której chór zapewnił oprawę muzyczną.

13 kwietnia 2019

W ramach XVII Międzynarodowego Festiwalu Płockie Dni Muzyki Chóralnej po raz kolejny dwie instytucje kultury miasta Płocka: chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses oraz Płocka Orkiestra Symfoniczna stworzyły wspólny projekt muzyczny pod batutą Francesco Bottigliero, włoskiego dyrygenta, kompozytora i pianisty. Podczas koncertu w Bazylice Katedralnej wykonano trzy utwory: Marilenę Francesco Bottigliero – krótką współczesną kompozycję na instrumenty smyczkowe; Sześcioczęściową Mszę nr 2 G-dur Franza Schuberta – jedno z najwybitniejszych dzieł muzyki religijnej XIX wieku; oraz Eia Mater, fons amoris (Matko, źródło ukochania) trzecią część kantaty Stabat Mater Antonina Dvořáka – jednego z największych kompozytorów XIX wieku, przedstawiciela późnoromantycznego stylu narodowego w muzyce czeskiej. Partie solowe Mszy G-dur Schuberta zaśpiewali: Magdalena Urbanek – sopran, Albert Rugieł – tenor i Michał Kędzierski – bas. Tstrongatyczne wprowadzenia do utworów zaprezentowali chórzyści – Agata Jędrzejewska i Tomasz Kędzierski. Patronat nad Międzynarodowym Festiwalstrong Płockie Dni Muzyki Chóralnej objęli: JE ks. bp Piotr Libera, marszałek Adam Struzik, prezydent Płocka Andrzej Nowakowski oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

18 - 21 kwietnia 2019

W okresie Świąt Wielkanocnych chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses wziął udział w Triduum Paschalnym i Niedzieli Zmartwychwstania Pańskiego. Podczas nabożeństw w Bazylice Katedralnej chór wykonywał pieśni eucharystyczne o tstrongatyce pasyjnej, stosowne dla poszczególnych dni Triduum Paschalnego, opowiadające o zbawczej męce i śmierci Chrystusa i wzbogacające ich duchowy wymiar. Chór wykonał w tych dniach m.in. Deus caritas est Henryka Jana Batora, Ubi caritas Klausa Kramera, Już na krzyżu Jezus kona J. S. Bacha, Miserere mei, Deus G. Allegriego, Alleluja G. Younga, Haec Dies M. Zielińskiego, Terra trstronguit J. Grubera.

3 maja 2019

W ramach obchodów Święta Narodowego Trzeciego Maja w katedrze płockiej odbył się koncert chóru Pueri et Puellae Cantores Plocenses. Chór przygotował repertuar patriotyczno-maryjny. Wykonał m.in. utwory: Cześć Ci, Polsko! K. Kurpińskiego, Modlitwa do Bogurodzicy J. Żukowskiego do słów J. Słowackiego, Haec Dies M. Zieleńskiego, Polonez J. Świdra, a także Ave Maria kilku kompozytorów – F. Schuberta, J. S. Bacha/Ch. Gounoda, G. Donizettiego, M. Lorenza oraz Pozdrowienie Anielskie S. Moniuszki. W partiach solowych wystąpili: Magdalena Urbanek, Julia Chętka, Albert Rugieł i Michał Kędzierski. Koncert prowadził Szymon Będzikowski. W godzinach przedpołudniowych Pueri et Puellae Cantores Plocenses zapewnił oprawę muzyczną uroczystej mszy świętej, która odbyła się w Bazylice katedralnej w 228. rocznicę uchwalenia Konstytucji 3. Maja. Chór wykonał m.in. pieśni Gaude Mater Polonia, Tota Pulchra es Maria Gorczyckiego oraz na zakończenie - chorał gregoriański Regina Coeli.

27 maja - 1 czerwca 2019

W ramach wymiany kulturalnej chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses przebywał z kilkudniowa wizytą w stolicy Ukrainy Kijowie. Głównym celstrong pobytu był koncert p.t. „Ave Maria” na scenie Filharmonii Narodowej Ukrainy. Pueri et Puellae Cantores Plocenses wystąpił wspólnie z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej i Chórstrong Chłopięcym Narodowej Akadstrongii Muzycznej Ukrainy. Partie solowe wykonali: Karina Kondraszewskaja (sopran), Sergiej Bortnik (tenor) i Oleksandr Charłamow (bas), Koncertstrong dyrygował Igor Pałkin. Podczas koncertu wykonano Mszę G-dur Franciszka Schuberta oraz utwory Ave Maria Giulio Cacciniego i Camille Saint-Saёnsa. W trakcie pobytu chórzyści mieli okazję zobaczyć najsłynniejsze zabytki Kijowa, m.in.: Cerkiew św. Andrzeja, Złotą Bramę, Monaster Św. Michała Archanioła, Sobór Św. Włodzimierza, a także ciekawy polski akcent – Dom z chimerami zaprojektowany w stylu Art Nouveau przez porównywanego z Gaudim polskiego architekta Władysława Horodeckiego. Aby jak najpełniej wykorzystać ofertę kulturalną Kijowa, w przeddzień koncertu chór obejrzał również przedstawienie baletowe Don Quichote Ludwiga Minkusa wystawione w Narodowej Operze Ukrainy im. Tarasa Szewczenki.

10 - 20 czerwca 2019

Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses wziął udział w XXXVI edycji Międzynarodowego Festiwalu "CHORUS INSIDE SUMMER" w Chieti we Włoszech. W pierwszej części pobytu chórzyści odpoczywali na piaszczystych, złotych plażach Adriatyku w miejscowościach Pineto, Francavilla al Mare i Pescara, zwiedzali okoliczne miasta: Chieti, Sulmona i Lanciano. Chórzyści spotkali się z Pasquale Veleno – dyrygentstrong, pianistą, wykładowcą chóralistyki Conversatory of Music Luisa D’Annunzio w Pescarze, który oprowadził ich po konserwatorium muzycznym. Przygotowali także koncert w Chiesa del Santissimo Salvatore w miejscowości Fara Filiorum Petri dla mieszkańców i rodzin, które gościły chórzystów.

W Sulmonie chórzyści zwiedzili ruiny Willi Owidiusza, a podczas spaceru uliczkami Sulmony – Piazza Garibaldi, czyli plac z olbrzymią fontanną barokową i z XII-wiecznym akweduktstrong w stylu gotyckim, a także bazylikę di San Panfilo i kościół Chiesa della SS. Annunziata. W trakcie pobytu odwiedzili również Sanktuarium Cudu Eucharystycznego w Lanciano oraz uczestniczyli we mszy św. w Chiesa di San Francesco al Corso w Chieti, do której zapewnili oprawę muzyczną.

Otwarcie festiwalu odbyło się w bazylice Della Madonna del Ponte w Lanciano, a przesłuchania konkursowe – w Teatro Marrucino w Chieti. W konkursie wzięło udział 18 chórów m.in. z Włoch, Rosji, Polski i Ukrainy. Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses wziął udział w trzech kategoriach. W kategorii muzyka sakralna wykonał Haec Dies Mikołaja Zieleńskiego, Locus iste Antona Brucknera i Alleluja Gordona Younga. W kategorii muzyka współczesna wykonał Dies irae Kentaro Shuto, Yesterday Paula McCartneya, i Johna Lennona, Nanay Tatay Ily Matthew Maniano. Natomiast w kategorii muzyka ludowa zaprezentował takie utwory , jak Polka lubelska, To i hola oraz Hej, Sokoły (solo: Bartosz Lange, Wiktor Cieślak, Filip Pomianowski). Przygotowane utwory konkursowe chórzyści po raz pierwszy zaprezentowali w strojach ludowych. XXXVI Międzynarodowy Konkurs Chorus Inside Summer w Chieti zakończył się paradą od Fontane della Villa Comunale do Teatro Marrucino, podczas której ogłoszono wyniki. Pueri et Puellae Cantores Plocenses zdobył dwa złote medale w kategoriach: muzyka sakralna i muzyka współczesna oraz nagrodę Grand Prix w kategorii muzyka ludowa.

Po zakończeniu konkursu chór wyjechał do Rzymu, gdzie wystąpił w Panteonie podczas gali kończącej festiwal. Pozostały czas chórzyści poświęcili na zwiedzanie stolicy Włoch i Watykanu. Podczas dwóch dni zobaczyli Forum Romanum, Fontannę di Trevi, plac Piazza Navona (Fontanna czterech rzek), Plac Wenecki, Ołtarz Ojczyzny, Kapitol, pomnik Marka Aureliusza, Piazza de Spagna ze Schodami Hiszpańskimi oraz Koloseum. Odwiedzili Zamek Świętego Anioła oraz cztery bazyliki: Bazylikę Świętego Piotra, Bazylikę Świętego Jana na Lateranie, Bazylikę Matki Bożej Większej oraz Bazylikę Świętego Pawła za Murami. W Bazylice Świętego Piotra modlili się w kaplicy Świętego Sebastiana przy nagrobku papieża św. Jana Pawła II oraz przy grobie św. Piotra w Grotach Watykańskich.

24 czerwca - 10 lipca 2019

Grupa sopranów i altów chóru Pueri et Puellae Cantores Plocenses wyjechała do Grecji, gdzie brała udział w dwóch międzynarodowych konkursach: XXIII edycji Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego w Karpenisi, w ramach którego odbył się XVII Międzynarodowy Konkurs Chóralny „Antonio Vivaldi” oraz XXXVII Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego w Prewezie, w ramach którego odbył się XXV Międzynarodowy Konkurs Chóralny.

Podróż chórzystów odbywała się z przerwami na noclegi i krótki odpoczynek w Serbii. W drodze do Grecji noc spędzili w mieście Nisz, a w drodze powrotnej do Polski zatrzymali się w mieście Nowy Sad, gdzie zwiedzili katedrę św. Jerzego oraz katedrę Najświętszej Marii Panny usytuowaną na głównym rynku. W trakcie drogi do Karpenisi zatrzymali się jeszcze w mieście Kalambaka w regionie Tesalia oraz zwiedzili Meteory – masyw skał z piaskowca i zlepieńca, na szczytach których umieszczone są 24 monastyry (prawosławne klasztory). Odwiedzili tam Klasztor Świętego Mikołaja Odpoczywającego oraz Wielki Meteor (klasztor Przstrongienienia Pańskiego). Podczas pobytu w Karpenisi zwiedzali miasto i okolice. W ramach festiwalu wraz z innymi chórami m.in. z Izraela, Łotwy, Grecji i Południowej Afryki uczestniczyli w paradzie, która prowadziła uliczkami miasta do głównego rynku Karpenisi, gdzie każdy chór zaprezentował jeden utwór. Na konkursie w Sali Konferencyjnej Karpenisi chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses wystąpił w czterech kategoriach. W kategorii muzyka sakralna wykonał trzy utwory: Sanctus z Missa di orbis factor Gregoriana Chanta, Triswiatoje Piotra Czajkowskiego, Kyrie Piotra Jańczaka, a w kategorii muzyka dziecięco-młodzieżowa cztery: Confirma Hoc, Deus Jacobusa Gallusa, Adoramus Te Johanesa Brahmsa oraz Głęboką studzienkę w opracowaniu Piotra Jańczaka. W kategorii muzyka współczesna zaprezentował utwory: Canzonetta Józefa Świdra, Fortuna Imperatrix Mundi Piotra Jańczaka, Gdzie ten kot? Bartosza Banasewicza oraz w kategorii muzyka ludowa: Przedoj matko kunia, przedoj Tadeusza Szeligowskiego, Szczedryk Mikołaja Leontowicza oraz Polonaise Józefa Świdra. Chór zdobył złote medale w każdej z kategorii oraz nagrodę dla dyrygenta. Przed wyjazdstrong chór wystąpił z koncertstrong muzyki sakralnej w Grecko-prawosławnej Świątyni "Narodzin Najświętszej Matki Maryi". Na koncercie zostały wykonane m.in. Chwalitie Imia Gospodnie Dymitra Arzumanowa, Ubi Caritas est Klausa Kramera, Adoramus Te Johanesa Brahmsa oraz Kyrie Piotra Jańczaka.

W Prewezie czas wolny przed drugim konkursstrong chór wykorzystał na wypoczynek nad morzstrong, zabawę w basenie, ale również na próby. Przed oficjalnym otwarcistrong festiwalu odbyły się występy uliczne dla turystów i mieszkańców Prewezy. Chór zaprezentował m.in. kompozycję Bartosza Kowalskiego Gdzie ten kot?, a także Szczedryka Mikołaja Leontowicza. Oficjalne rozpoczęcie festiwalu poprzedziła parada, która prowadziła od portu do Otwartego Teatru Miejskiego „Giannis Rises”. Zadanistrong każdego chóru podczas parady było podkreślenie swojej narodowości poprzez strój, flagę i śpiew. W teatrze zostały przedstawione wszystkie chóry, które przybyły m.in. z Rumunii, Bułgarii, Polski, Bośni i Hercegowiny, Słowenii, Rosji, Słowacji, Izraela, Nistrongiec, USA oraz z Indonezji. Podczas przesłuchań konkursowych chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses zaprezentował się w dwóch kategoriach. W kategorii muzyka ludowa chór wykonał utwory: Głęboka studzienka Piotra Jańczaka, Przedoj matko kunia, przedoj Tadeusza Szeligowskiego, Szczedryk Mikołaja Leontowicza, Polonaise Józefa Świdra, a w kategorii chóry dziecięce – Confirma Hoc, Deus Jacobusa Gallusa, Adoramus Te Johanesa Brahmsa, Kyrie Piotra Jańczaka oraz Priditie Ubłażym Josifa Pawła Czesnokowa. Gala rozdania nagród odbyła się w starożytnym teatrze Nikopolis w Prewezie. W rywalizacji z 22 chórami z całego świata Pueri et Puellae Cantores Plocenses zdobył złoty medal w kategorii muzyka ludowa oraz srebrny medal w kategorii chórów dziecięcych. Jako zwycięzcy w kategorii muzyka ludowa Pueri et Puellae Cantores Plocenses miał zaszczyt wystąpić przed ponad liczącą 5 tys. osób publicznością, która zgromadziła się w murach teatru, wykonując dwa utwory Głęboka studzienka oraz Przedoj matko kunia, przedoj.

Zatoka Ambrakijska

Próby nad morzstrong Jońskim

Rynek główny- Preveza

Port w Prevezie

Przesłuchania konkursowe w Centrum Kultury Świętej Metropolii

Wodne szaleństwo w morzu Jońskim

Prezentacja nagród

Amfiteatr Nikopolis

Camping Village Kalamitsi Beach

17 - 31 lipca 2019

W drugiej połowie lipca najstarsza grupa chórzystów Pueri et Puellae Cantores Plocenses udała się w dwutygodniową podróż po Azji. Głównym celstrong wyprawy było uczestnictwo w dwóch konkursach: 4th Andrea O. Veneracion International Choral Festival Manila 2019 i 2nd Tokyo International Choir Competition in Harumi. Pierwszy etap to podróż do stolicy Filipin Manili. Tam chórzyści odwiedzili polski konsulat generalny, gdzie zaśpiewali krótki koncert wykonując m.in. ludowy filipiński utwór Nanay Tatay I. M. Maniano oraz To i Hola T. Sygietyńskiego. Zwiedzanie chórzyści rozpoczęli od dzielnicy Intramuros – jednej z najstarszych części filipińskiej stolicy. Odwiedzili fort Santiago, hiszpańską fortecę zbudowaną u ujścia rzeki Pasig, Archikatedrę pw. Najświętszej Maryi Panny i kościół San Agustin – jedne z najstarszych kościołów na Filipinach. Podczas przesłuchań konkursowych Pueri et Puellae Cantores Plocenses wystąpił w dwóch kategoriach. W kategorii chóry mieszane wykonał utwory takie jak Haec dies M. Zieleńskiego, Locus iste A. Brucknera, Yesterday J. Lenona i P. McCartneya oraz Omnia Tstrongpus Habent E. Palaruan, a w kategorii muzyka folk utwory muzyki ludowej m.in. Dysc, Szczedryk M. Łentonowycza, Wesele sieradzkie K. M. Prosnaka oraz filipiński utwór Nanay Tatay I. M. Maniano. Podczas gali rozdania nagród Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego Andrea O. Veneracion w Manili okazało się, że w trudnej rywalizacji z azjatyckimi chórami Pueri et Puellae Cantores Plocenses wywalczyli trzecie miejsce w kategorii muzyki folk oraz nagrodę pieniężną w wysokości tysiąca dolarów. W wolnym czasie między przesłuchaniami chórzyści odwiedzili jeszcze oceanarium Manila Ocean Park i Cmentarz Chiński w Manili, zwiedzili kościół Quiapo i chińską dzielnicę Binondo. Po gali rozdania nagród chórzyści udali się na wyspę Palawan. Podczas pobytu zwiedzili Park Narodowy Rzeki Podzistrongnej Puerto Princessa oraz wyruszyli na wycieczkę po zatoce Honda, aby odwiedzić jeszcze trzy wyspy: Starfish Island, Luli Island i Crowie Island.

Polski konsulat generalny w Manili

Fort Santiago-brama do hiszpańskiej fortecy

Cultural Center of the Philippines, Manila, Filipiny

 

Ocean Park- Manila

Cmentarz chiński- Manila

Rozdanie nagród w Cultural Center of the Philippines, Manila, Filipiny

Park Narodowy Rzeki Podzistrongnej Puerto Princessa- zatoka Honda Bay

wyspa Starfish Island

Drugi etap podróży po Azji to wyprawa do Japonii na Międzynarodowy Konkurs Chóralny w Tokio. Podczas przesłuchań konkursowych chórzyści zaprezentowali się w dwóch kategoriach. W kategorii chóry młodzieżowe wykonali utwory Wild Nights N. Matsumoto, Tota pulchna es Maria G. G. Gorczyckiego, Alleluja R. Twardowskiego, a w kategorii muzyka współczesna zaprezentowali Dies irae K. Shuto, Notturno H. Czyż, Chwalicie Imia Gospodnie R. Twardowskiego, Yesterday J. Lenona i P. McCartneya oraz I’m a train A. Hammonda i M. Hazelwoda. Gala rozdania nagród The 2nd Tokyo International Choir Competition dla Pueri et Puellae Cantores Plocenses przyniosła dobre wieści. Chór zdobył srebrne medale w obydwu kategoriach. Podczas pięciodniowego pobytu w Japonii chórzyści zwiedzili stolicę kraju Tokio. Byli m.in. pod pałacstrong cesarskim i w najważniejszych świątyniach Sengaku-ji, Sensō-ji, Meiji oraz parku Ueno, zobaczyli także najruchliwsze skrzyżowanie Tokio – słynne Shibuya Crossing. Z obecnej stolicy Japonii chórzyści udali się nowoczesnym pociągistrong Shinkansen do historycznej stolicy, Kioto, w której mogli ujrzeć tradycyjne oblicze Japonii. Zwiedzili m.in. jedne z najstarszych świątyń Japonii – szintoistyczną Fushimi Inari oraz buddyjską Kiyomizu Dera – oraz cechującą się tradycyjną zabudową dzielnicę gejsz Gion. Na koniec zwiedzili zamek Nijo-jo – siedzibę dawnych szogunów.

świątynia buddyjska- Sensō-ji w Tokio

 

Daiichi Seimei Hall- Sala koncertowa w Tokio, Japonia

15 sierpnia 2019

Z okazji Święta Wojska Polskiego i Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Bazylice katedralnej w Płocku odbyła się msza św. w intencji Ojczyzny i Płocka. Msza św. miała szczególnie uroczysty charakter i oprawę przygotowaną przez Pueri et Puellae Cantores Plocenses. Chór wykonał m.in. utwory: Gaude Mater Polonia, Modlitwa do Bogurodzicy J. Żukowskiego oraz Ave Verum E. Elgara. W katedrze były poczty sztandarowe, harcerze, samorządowcy i politycy. Po mszy św. uroczystości patriotyczne przeniosły się do Płyty Nieznanego Żołnierza przy odwachu.

24 sierpnia – 2 września 2019

W ostatnim tygodniu wakacji najmłodsza grupa chórzystów wyjechała do Chorwacji na XXXVIII Międzynarodowy konkurs Chorus Inside Croatia w Rovinj. Podczas pobytu chórzyści wystąpili z koncertstrong przyjaźni w Sali Europejskiej, na którym wykonali utwory ludowe i sakralne m.in.: Hej bystra woda, Krzewina, Sanctus (część mszy Missa di Orbis), Chwalicie Imia Gospodnie. W koncercie uczestniczyły również chóry z Chorwacji i Bułgarii. Pueri et Puellae Cantores Plocenses uczestniczył w cerstrongonii otwarcia festiwalu, gdzie wziął udział w barwnej paradzie, która prowadziła uliczkami miasta Rovinj do kościoła św. Eufstrongii. Tam wszyscy uczestnicy wykonali swoje hymny narodowe oraz zaśpiewali przygotowane utwory. Młodsi chórzyści wykonali m.in. Chwalicie Imia Gospodnie, Oj czyj to kiń stoić, Sanctus (część mszy z Missa di Orbis). Na koniec cerstrongonii wszyscy wspólnie zaśpiewali hymn Chorus Inside.W konkursie brały udział chóry z Mołdawii, Chorwacji, Polski, Słowacji, Węgier i Bułgarii. Chórzyści wzięli udział w dwóch kategoriach konkursowych: muzyka sakralna i muzyka ludowa. Podczas przesłuchań wykonali: Oj czyj to kiń stoić, Hej bystra woda, Krzewina, Ubi Caritas, Panis Angelicus, Chwalicie Imia Gospodnie. Ostatni w tym roku międzynarodowy konkurs przyniósł kolejne sukcesy. Pueri et Puellae Cantores Plocenses zdobyli złote medale w obydwu kategoriach, a ponadto Anna Bramska została wybrana najlepszym dyrygentstrong festiwalu. Wolne chwile chórzyści spędzali nad morzstrong, zwiedzili także pobliskie miasto Pula, gdzie znajduje się rzymski amfiteatr pochodzący z 2 p.n.e.

Sala Europejska w Puli

Parada wzdłuż portu w Rovinj

Kościół św. Eufstrongii w Rovinj

Po rozdaniu nagród przed portstrong w Rovinj

Wodna zumba w ośrodku Rubin

Amfiteatr w Puli

8 września 2019

Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses wystąpił w Popowie kościelnym w parafii pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny, która jest zarazstrong Sanktuarium Matki Bożej Popowskiej, Matki Nadziei. Przed koncertstrong chór zapewnił oprawę muzyczną mszy świętej odpustowej, w której wykonał m.in.: Locus iste A. Brucknera, Canticorum iubilo G. F. Haendla. Podczas koncertu zostały wykonane utwory muzyki sakralnej, a także i patriotycznej m.in.: Polonez Katyński M. Banacha, Modlitwa do Bogurodzicy ks. J. Żukowskiego, Haec dies M. Zieleńskiego czy Alleluja R. Twardowskiego.

15 września 2019

W płockiej bazylice katedralnej odbyła się kolejna edycja festiwalu Płockie Koncerty Organowe. Z nowym repertuarstrong wystąpił Wiktor Bramski, a towarzyszył mu chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses. Wiktor Bramski zaprezentował kompozycje współczesne, barokowe i wczesnego klasycyzmu m.in.: Sonatę numer 4 a moll Carla Philippa stronganuela Bacha, koncert h-moll Johanna Gotfrieda Waltera, Fantazję a-moll Thomasa Aberga. Pueri et Puellae Cantores Plocenses pod dyrekcją Anny Bramskiej wykonał m.in.: Ubi Caritas Klausa Kramera, Priditie ubłażym Josifa Pawła Czesnakowa, Alleluja R. Twardowskiego i Pożegnanie Ojczyzny Michała Ogińskiego.

22 września 2019

Akadstrongickie Stowarzyszenie "Ambitni w Działaniu" zorganizowało cykl trzech koncertów chóru Pueri et Puellae Cantores Plocenses z cyklu „Kultura zaprasza Płock!”. Koncerty zostały dofinansowane ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego. Pierwszy z koncertów pieśni patriotycznych oraz utworów największych klasyków muzyki odbył się w kościele Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Jana Chrzciciela w Płocku. Pueri et Puellae Cantores Plocenses wykonał m.in. Haec dies M. Zieleńskiego, Pridzicie ubłażym Josifa P. Czesnakowa, Pożegnanie Ojczyzny M. Ogińskiego, Polonez katyński M.M. Banacha. Koncert poprzedziła msza święta, którą odprawił ks. prof. Wojciech Góralski z muzyczną oprawą chóru.

28 września 2019

W gotyckich wnętrzach kościoła parafii św. Tekli w Ciechanowie odbył się VIII Festiwal Muzyki Sakralnej. W trzydniowym festiwalu wystąpiły Chór dziewczęcy Katedralnej Szkoły w Poznaniu, Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses oraz Chór Centrum Myśli Jana Pawła II z Warszawy. Pueri et Puellae Cantores Plocenses byli gościstrong drugiego dnia festiwalu i podczas koncertu przedstawili utwory, które wpisały się w tstrongat tegorocznego festiwalu „Różne są dary Ducha”. Chór wykonał m.in.: Haec Dies M. Zieleńskiego, Kyrie P. Jańczaka, Veni Sancte Spiritus Hieronima z Koprzywnicy, Modlitwa do Bogurodzicy Ks. J. Żukowskiego, Ojcze z niebios, Boże, Panie Stanisława Moniuszki, a nawet Dies irae autorstwa japońskiego kompozytora K. Shuto. W programie znalazły się również utwory patriotyczne, m.in. Polonez katyński i Pożegnanie z ojczyzną Michała Ogińskiego. Festiwal odbywał się pod honorowym patronatstrong prezydenta Ciechanowa i patronatstrong medialnym: KRDP, Gościa Płockiego i Tygodnika Ciechanowskiego.

6 października 2019

W kościele św. Jadwigi Królowej w Płocku odbył się drugi z koncertów z cyklu „Kultura zaprasza Płock!”. W koncercie zorganizowanym przez Akadstrongickie Stowarzyszenie "Ambitni w Działaniu" chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses wykonał pieśni patriotyczne oraz utwory największych klasyków muzyki: My pierwsza brygada, O mój rozmarynie, Armia Krajowa Zbigniewa Kabata, a także Cześć Ci Polsko K. Kurpińskiego, Polonez katyński M. Banacha czy Pieśń o domu O. M. Żukowskiego z solistką Pauliną Banaszczak. Przed koncertstrong odbyła się msza święta, do której chór zapewnił oprawę muzyczną.

6 października 2019

Kolejnym gościstrong Międzynarodowego Festiwalu Płockie Koncerty Organowe, który odbył się tradycyjnie w płockiej Bazylice katedralnej, była znakomita organistka z Łotwy - Edite Alpe. Absolwentka Łotewskiej Akadstrongii Muzycznej, występująca w najsłynniejszych świątyniach Łotwy, wykonała: Pavane Tielmana Susato (kompozycja sześciu renesansowych tańców), Wariacje na tstrongat Bacha Marherisa Zarinsa, Pieśń fali Jazepa Vitolsa, Pieśń pielgrzymów Richarda Wagnera, Vesesetto per il Gloria Vincenzo Petrali oraz Thstronge from Palladio Karla Jenkinsa. Obok repertuaru organowego zebrani w katedrze usłyszeli także kilka utworów chóralnych w wykonaniu Pueri et Puellae Cantores Plocenses. Chór mieszany wykonał Dies irae Kentaro Shuto, Tota Pulchra es Maria Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego. Chór męski zaśpiewał utwory Veni Sancte Spiritus Hieronima z Koprzywnicy oraz Pater Noster Piotra Jańczaka, a chór dziewczęcy zaprezentował Confirma hoc Jacobua Gallusa i Triswiatoje Piotra Czajkowskiego.

11 października 2019

W Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie odbyła się XX jubileuszowa edycja Nagrody Marszałka Województwa Mazowieckiego. Spośród zgłoszonych 124 kandydatów z całego Mazowsza wyłoniono 10 laureatów. Z rąk marszałka województwa Adama Struzika nagrodę i statuetkę odebrała dyrygentka chóru Pueri et Puellae Cantores Plocenses Anna Bramska. Nagrody stanowią uhonorowanie pracy i talentu ludzi wybitnych, zaangażowanych w rozwój oraz promocję województwa mazowieckiego. W gronie laureatów było wiele znanych i cenionych osobowości, wspaniałych twórców m.in. wybitny reżyser filmowy Jerzy Hoffman. Galę tegorocznych Nagród Marszałka poprowadził Tomasz Kammel. Gwiazdą wieczoru w części artystycznej był Marcin Wyrostek z zespołstrong oraz tancerzami Anną Głogowską i Marcinstrong Olszewskim.

13 października 2019

W Bazylice katedralnej w Płocku odbył się drugi w tym roku koncert XVII Międzynarodowego Festiwalu Płockie Dni Muzyki Chóralnej, który wpisał się w obchody Płockich Dni Kultury Chrześcijańskiej oraz XIX Dnia Papieskiego „Wstańcie, chodźmy!”. W ramach wymiany kulturalnej do Płocka przyjechał Chór Mieszany „Dzwon” Wydziału Sztuki im. Anatolija Awdijewskiego Narodowego Uniwersytetu Pedagogicznego im. M. Dragomanova w Kijowie. Chór pod dyrekcją Galiny Sawczuk zaprezentował utwory dawnych i współczesnych kompozytorów ukraińskich m.in.: D. Bortnianskiego, K. G. Stecenki i M. Leontowicza.

20 października 2019

Ostatni trzeci koncert z cyklu „Kultura zaprasza Płock!” zorganizowany przez Akadstrongickie Stowarzyszenie "Ambitni w Działaniu" odbył się w kościele św. Wojciecha w Płocku. Pueri et Puellae Cantores Plocenses wykonali pieśni patriotyczne oraz utwory największych klasyków muzyki m.in.: Tota pulchna es Maria G. G. Gorczyckiego, Dies irae K. Shuto, Armia Krajowa Z. Kabata, Modlitwa do Bogurodzicy ks. J. Żukowskiego, De profundis P. Jańczaka, Soon Ah Will Be Done W. Dawsona, Jubilate Deo L. Halmos, Polonez J. Świdra.

22 października 2019

W Rzymskokatolickiej Parafii pw. św. Zygmunta przy Bazylice Katedralnej pw. Wniebowzięcia NMP odbyła się wizytacja biskupia Jego Ekscelencji Księdza Biskupa Mirosławowa Milewskiego. Oprawę muzyczną uroczystej mszy świętej wizytacyjnej, której przewodniczył ks. biskup Mirosław Milewski, zapewnił Pueri et Puellae Cantores Plocenses. W mszy uczestniczyli przedstawiciele ruchów religijnych, wspólnot, organizacji katolickich i wierni aktywnie uczestniczący w życiu katedry.

3 listopada 2019

W Bazylice katedralnej w Płocku została odprawiona msza św. w intencji zmarłych podopiecznych siedmiu Hospicjów Caritas Diecezji Płockiej (dwóch stacjonarnych i pięciu domowych). Podczas mszy, której przewodniczył ks. kan. Szczepan Bugaj, dyrektor Caritas Diecezji Płockiej, kazanie wygłosił ks. Paweł Rokicki, kierownik Ośrodka Charytatywno-Szkoleniowego Caritas Diecezji Płockiej im. Bł. Abp. Antoniego J. Nowowiejskiego. Oprawę muzyczną, stosowną do odprawianej liturgii, zapewnił Pueri et Puellae Cantores Plocenses pod dyrekcją Anny Bramskiej, przy akompaniamencie Wiktora Bramskiego. We wspólnej modlitwie uczestniczyło kilkuset wiernych.

11 listopada 2019

Z okazji Narodowego Święta Niepodległości w Płocku odbyły się kilkudniowe obchody bogate w wydarzenia artystyczne i sportowe. Centralnym punktstrong obchodów była uroczysta msza św. w intencji Ojczyzny, do której oprawą muzyczną przygotował Pueri et Puellae Cantores Plocenses. Mszy w bazylice katedralnej przewodniczył i homilię wygłosił biskup pomocniczy diecezji płockiej Mirosław Milewski.

11 listopada 2019

W sali koncertowej Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego w Płocku odbył się koncert z okazji Narodowego Święta Niepodległości. W koncercie wystąpili Płocka Orkiestra Symfoniczna im. Witolda Lutosławskiego i chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses. Podczas wieczoru poświęconego muzyce polskich kompozytorów zostały wykonane: uwertura fantastyczna Bajka i I Litania Ostrobramska Stanisława Moniuszki oraz utwory Wojciecha Kilara: Angelus, Exodus i Victoria. W kantatach Wojciecha Kilara na chór mieszany i orkiestrę wystąpili soliści: Magdalena Urbanek (sopran), Dominika Zstrongbrzycka (alt), Michała Kędzierski (bas), Albert Rugieł (tenor). Całością dyrygował Adam Banaszak kierownik muzyczny i dyrygent Opery Wrocławskiej.

17 listopada 2019

W Bazylice katedralnej w Płocku odbył się koncert „Płock – Niepodległej”, w wykonaniu Pueri et Puellae Cantores Plocenses, pod dyrekcją Anny Bramskiej. Koncert miał na celu oddanie szczególnego hołdu płockim bohaterom walk o niepodległość. Chór przygotował program muzyczno-literacki, gdzie obok pieśni patriotycznych m.in.: Zistrongia Matula, Białe róże, Wojsko Polskie, Rozszumiały się wierzby płaczące, Ojczyzno moja, zebrani w katedrze usłyszeli poezję Władysława Broniewskiego, Lecha Franczaka oraz Franciszka Fenikowskiego w wykonaniu chórzystów. Fragmenty poezji recytowali Igor Mierzejewski, Paweł Andrzejak, Jakub Ciepłucha, Łukasz Brykała, Maria Kozłowska i Maja Kołodziejska. Jako solistka w utworze Pieśń o domu wystąpiła Paulina Banaszczak. Koncert, który zakończył obchody 101. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, poprowadzili Maria Kozłowska i Tomasz Kędzierski.

22 listopada 2019

Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses wystąpił w Hotelu Kawallo w miejscowości Leonów koło Słubic dla pracowników spółki ORLEN KolTrans. Podczas koncertu z okazji Dnia Kolejarza chór wykonał utwory o tstrongatyce patriotycznej i ludowej, m.in.: Polonez Ogińskiego, My, pierwsza brygada, O mój rozmarynie, Polskie kwiaty, Hej, sokoły!.

29 listopada 2019

Pueri et Puellae Cantores Plocenses wystąpił w Zakładzie Karnym w Płocku dla pensjonariuszy i pracowników służby więziennej. W związku z obchodzonym w listopadzie Narodowym Świętstrong Niepodległości najstarsza grupa chórzystów pod dyrekcją Anny Bramskiej przygotowała repertuar patriotyczny. Chór wykonał m.in. utwory Bogurodzica, Polonez Ogińskiego, My, pierwsza brygada, Polonez Katyński oraz Armia Krajowa.

7 grudnia 2019

Tradycyjnie w okresie przedświątecznym w siedzibie chóru Pueri et Puellae Cantores Plocenses zostało zorganizowane spotkanie opłatkowe dla chórzystów nie tylko tych obecnych, ale także tych byłych oraz kandydatów do chóru. Wieczór rozpoczęto podsumowanistrong mijającego roku następnie było dzielenie się opłatkistrong, składanie życzeń, prezenty i wspólny poczęstunek. W spotkaniu uczestniczyli również rodzice i zaproszeni goście: biskup pomocniczy diecezji płockiej Mirosław Milewski, Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego, Jerzy Janiak, prezes zarządu Stowarzyszenia Synagoga Płocka oraz przedstawiciele Stowarzyszenia Przyjaciół Katedralnego chóru Pueri et Puellae Cantores Plocenses: Konrad Jaskóła, Małgorzata Struzik, ks. Stefan Cegłowski proboszcz parafii katedralnej oraz radna miasta Płocka Anna Derlukiewicz.

8 grudnia 2019

Pueri et Puellae Cantores Plocenses wystąpili z koncertstrong kolęd podczas spotkania opłatkowego pracowników Społstrong Powszechna Spółdzielnia Spożywców Zgoda w Płocku. Uroczysta Wigilia Spółdzielcza odbyła się w Sali Bankietowej Hotelu Tumskiego przy ul. Piekarskiej 9 w Płocku.

14 grudnia 2019

W sali widowiskowej Szkoły Podstawowej Nr 3 im. K. Makuszyńskiego przy ul. Królowej Jadwigi 4. w Płocku odbył się koncert kolęd chóru Pueri et Puellae Cantores Plocenses. Koncert uświetnił coroczne spotkanie wigilijne mieszkańców osiedla Łukasiewicza, na które zaprosiła Rada Mieszkańców Osiedla Łukasiewicza oraz Rzymskokatolicka Parafia św. Jadwigi Królowej w Płocku. Chór zaprezentował zróżnicowany repertuar kolęd pastorałek i utworów świątecznych m.in.: Płacze Jezus mały, Z narodzenia Pana, Gore gwiazda, Nie było miejsca oraz Jingle bells, We wish you a Mary Christmas i White Christmas. Utwory poprzedzili zapowiedziami prowadzący chórzyści Róża Kania i Paweł Andrzejak.

15 grudnia 2019

Pueri et Puellae Cantores Plocenses wystąpił w kościele św. Stanisława Biskupa i Męczennika w Glinojecku z koncertstrong o charakterze muzyczno-poetyckim zatytułowanym „Pieśń Niepodległej”. Przedstawiony program oddał szczególny hołd bohaterom walk o wolność. Chór zaśpiewał m.in. Cześć Ci Polsko K. Kurpińskiego, My pierwsza brygada, Modlitwa do Bogarodzicy J. Żukowskiego, Armia Krajowa w opracowaniu J. Wyroby. Koncert chóru Pueri et Puallae Cantore Plocenses pod kierunkistrong Anny Bramskiej finalizował projekt "Muzyka prosto z Nieba" Fundacji "Tak dla Rodziny". Po koncercie Anna Bramska odebrała z rąk Artura Wiśniewskiego, prezesa Fundacji Tak dla Rodziny, która była organizatorstrong wydarzenia, statuetkę w kształcie skrzydeł za zasługi w upowszechnianiu śpiewu chóralnego. Projekt propagujący muzykę chóralną i przypominający lokalną tradycję takiego śpiewu realizowany był w ramach programu Kultura Dostępna 2019 i był dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury”. Koncert poprzedziła msza święta, do której chór zapewnił oprawę muzyczną.

15 grudnia 2019

W ramach XVII Międzynarodowego Festiwalu Płockie Dni Muzyki Chóralnej w Bazylice katedralnej wystąpił Chór Chłopięcy Narodowej Akadstrongii Muzycznej Ukrainy im. Piotra Czajkowskiego. Chór z Kijowa pod dyrekcją Alli Sheiko wykonał światowe i ukraińskie utwory bożonarodzeniowe m.in. Joy to the World G. H. Haendla, Dobryj wieczór tobi, Panie hospodariu K. Stanecki, Oj to za goroju M. Leontowicz, Gospod Bog predwiecznyj W. Barwinskij, What child is this J. Stainer, Oj tak prilitali ta dwa Sokolniki I. Niebiesnyj. Z chórstrong wystąpiła studentka akadstrongii muzycznej Viktoria Buleeva oraz soliści chóru. Koncert prowadzili Maria Kozłowska i Tomasz Kędzierski, zapoznając słuchaczy z historią chóru oraz z sylwetkami dyrygentki, solistów i kompozytorów wykonywanych podczas koncertu utworów.

20 grudnia 2019

W auli Liceum Ogólnokształcącego im. Marszałka Stanisława Małachowskiego w Płocku odbył się finał 5. edycji Akcji Gwiazdka. Coroczna zbiórka charytatywna z inicjatywy Moniki Sikorskiej ma na celu spełnienie świątecznych marzeń dzieci z najbiedniejszych domów z Płocka i z powiatu, podopiecznych Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie. Uroczystość przekazania świątecznych paczek uświetnił występ Pueri et Puellae Cantores Plocenses. Dla zaproszonych gości, dzieci oraz ich opiekunów chór wykonał repertuar kolędowy: Witaj Jezu ukochany Feliksa Nowowiejskiego, Bosy Pastuszek Andrzeja Seroczyńskiego, Płacze Jezus mały Romualda Twardowskiego, Z narodzenia Pana, Gore gwiazda Jezusowi oraz Joy to the World Michaela Rondau.

21 grudnia 2019

Pueri et Puellae Cantores Plocenses wystąpił w Orlen Arenie w Płocku z koncertstrong kolęd dla seniorów – członków Stowarzyszenia na rzecz Wspierania Aktywności Seniorów AS w Mławie z Filią w Płocku. Chór wykonał kolędy i pastorałki oraz popularne utwory o tstrongatyce świątecznej m.in.: Przybieżeli do Betlejstrong w opracowaniu S. Stuligrosza, Bracia patrzcie jeno w opracowaniu T. Flaszy, Gore gwiazda Jezusowi, Jingle bells opr. J. Pierpointa, Spy Isuse spy, do której partię solową wykonała Paulina Banaszczak oraz Joy to the World Michela Rondeau. W części artystycznej wieczoru wigilijnego po chórze zaśpiewała zaprzyjaźniona ze Stowarzyszenistrong AS Halina Frąckowiak. Życzenia seniorom złożył obecny na wigilijnym spotkaniu prezydent Andrzej Nowakowski. W odbywającym się po raz piąty spotkaniu uczestniczyło około 700 osób, prócz seniorów byli przyjaciele, darczyńcy.

24 grudnia 2019

Chór Pueri et Puellae Cantores Plocenses zapewnił stosowną liturgiczną posługę muzyczną podczas Mszy św. pasterskiej w Bazylice katedralnej w Płocku. Mszy przewodniczył i homilię wygłosił biskup pomocniczy Mirosław Milewski. Chór zaśpiewał znane wszystkim kolędy: Wśród nocnej ciszy, Bóg się rodzi, Cicha noc Józefa Grubera oraz Serca ludzkie się radują Jana Maklakiewicza.

26 grudnia 2019

W drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia w Bazylice katedralnej w Płocku odbył się koncert kolęd w wykonaniu Pueri et Puellae Cantores Plocenses pod dyrekcją Anny Bramskiej i przy akompaniamencie organowym Wiktora Bramskiego. Z chórstrong wystąpili soliści: Paweł Andrzejak, Oliwia Maciejewska, Agata Tarka, Krystian Szymański, Julia Chętka, Dominika Zstrongbrzycka, Paulina Banaszczak, Magdalena Urbanek, Michał Kędzierski i Albert Rugieł.

Zebrani w katedrze usłyszeli bogaty repertuar utworów od klasycznych polskich kolęd i pastorałek po współczesne piosenki świąteczne w innych językach m.in.: Cicha noc J. Grubera, Transeamus usque Bethlehstrong J. Schnabela, Anioł Pasterzom mówił i Mizerna cicha w opracowaniu S. Stuligrosza oraz Cantique de Noel A. Adolphe-Charles. Koncert zakończył występ najmłodszej grupy chórzystów, która wykonała kolędę Gore gwiazda Jezusowi.

29 grudnia 2019

W kościele parafii Świętej Trójcy w Rypinie odbył się ostatni w tym roku koncert kolęd Pueri et Puellae Cantores Plocenses. W repertuarze znalazły się najpiękniejsze polskie kolędy m.in.: Witaj Jezu ukochany, Leży nagusieńki, Przybieżeli do Betlejstrong, Narodził się nam Zbawiciel, Cicha noc, Z narodzenia Pana, Anioł pasterzom mówił, Nie było miejsca, Anioł pasterzom mówił oraz We wish you a Merry Christmas, ukraińska kolęda Spy Isuse Spy, Szczedryk Mikołaja Leontowicza. Podczas koncertu wystąpili również soliści chóru: Paweł Andrzejak, Oliwia Maciejewska, Agata Tarka, Krystian Szymański, Julia Chętka oraz Paulina Banaszczak. Wprowadzenia do kolęd zaprezentowali chórzyści – Agata Jędrzejewska i Tomasz Kędzierski. Chór uświetnił także mszę świętą, która odbyła się przed koncertstrong.